دوره کارگاهی ارتباطات پویا به کمک مدل DiSC:
آیا می توانیم در اکثر ارتباطات و تعاملاتمان موفق باشیم؟
اگر مدیر هستید، آیا تا به حال شده متقاعد کردن برخی از کارکنان برای اینکه در مسیر مشخص و برنامه ریزی شده ای حرکت کنند یا انتظارات خاصی را برآورده سازند برایتان مشکل بوده باشد؟
اگر کارمند هستید، آیا تا به حال شده کارکردن با مدیر مافوق و جلب توجه او نسبت به عملکردتان به سختی انجام شده باشد، به طوری که احساس نا امیدی کرده باشید؟
اگر شاغل هستید، آیا تا به حال شده نتوانید با برخی از همکاران خود در محیط کار کنار بیایید و همکاری شما همواره با تنش و استرس همراه بوده باشد؟
اگر فروشنده هستید، آیا تا به حال شده نتواسته باشید نظر برخی از افراد را برای خرید محصول یا خدمت مورد نظر جلب کنید و با خود گفته باشید که چقدر تاثیر گذاشتن روی این فرد یا متقاعد کردن او برای خرید مشکل است؟
اگر در بخش خدمات مشتریان فعال هستید، آیا تا به حال با مشتریانی برخورد داشته اید که راضی کردن آنها بسیار سخت بوده و هر چقدر تلاش کردید نتوانستید اطمینان او را در خصوص رسیدگی به مشکلاتش جلب نمایید؟
اگر در حوزه منابع انسانی فعال هستید، آیا تا به حال شده پس از استخدام یک نفر به این نتیجه رسیده باشید که در انتخاب خود اشتباه کرده اید و فرد انتخاب شده با شغل یا فرهنگ تیم، واحد یا سازمان شما همخوانی نداشته است؟
به عنوان یک فرد حرفه ای، آیا تا کنون احساس کرده اید که اطرافیانتان شما را درک نمی کنند؟
آیا تا به حال شده ارتباطتان با برخی از افراد زود به هم بخورد و هر چه در خصوص دلایل آن فکر کردید به جایی نرسیده باشید؟
ارتباط موثر و موفق هرگز ایجاد نمی شود مگر با شناخت تفاوت های موجود در شخصیت، رفتار، علایق، انگیزه ها و باور های افراد. بنابراین فرمول یکسانی برای ارتباط برقرار کردن با همه وجود ندارد و باید با هر کس متناسب با شخصیت و تمایلات رفتاریش ارتباط برقرار کرد.
اما سالیان زیادی است که مدل DiSC توانسته زبان مشترکی فراهم کند که افراد بتوانند به صورت ریشه ای و عمیق یکدیگر را بشناسند. در این برنامه شرکت کنندگان می آموزند که رفتارهای آنها توسط دیگران چگونه تفسیر می شود و اینکه چگونه نیازها، نگرانی ها، انگیزه ها و تمایلات رفتاری دیگران را بنشناسند و با تطبیق رفتار خود، بتوانند ارتباطات پایدار و موثر برقرار نمایند. آنها می آموزند که با یک روش نمی توان با همه ارتباط برقرار کرد.
|
در این دوره کارگاهی شرکت کنندگان:
- نسبت به تمایلات رفتاری خود و دیگران شناخت دقیق پیدا می کنند
- به مهارت شناسایی سبک رفتاری دیگران دست می یابند
- به کمک اصول تطبیق رفتار یا سازگار شدن با دیگران می توانند در اکثر تعاملات خود موفق باشند
خلاصه سرفصل های دوره:
|
مشتریان