سازمان های انسان محور
تاریخ انتشار: 1403/05/20
همه گیری کووید-19 بسیاری از سازمانها را به اتخاذ رویکردهای انسانی تر و همدلانه تر در مدیریت نیروی انسانی سوق داد. این رویکردها به سازمانها کمک کرد تا با تقویت تاب آوری نیروی کار در بحران جهانی، از این بحران جان سالم به در ببرند. اکنون که بحران فروکش کرده است، ممکن است رهبران منابع انسانی وسوسه شوند به روشهای معمول کسب وکار خود بازگردند. علاوه بر این، فناوریهای جدید مانند هوش مصنوعی آمادهاند تا بخش زیادی از کارهایی را که انسانها در حال حاضر انجام میدهند، به عهده بگیرند. چرا در چنین زمانی باید بیش از پیش بر نیروی انسانی سرمایه گذاری کرد؟
تحقیقات سازمان گارتنر در سه سال گذشته نشان داده است که برخورد با کارکنان به عنوان انسان، نه صرفاً به عنوان کارمند، شرایطی را برای به حداکثر رساندن عملکرد انسانی در محل کار ایجاد میکند و نتایج تجاری بهتری را به همراه خواهد داشت. سازمانهایی که این کار را انجام میدهند، در واقع درس مهمی را از همه گیری کرونا اجرا میکنند: آنچه برای کارکنان بهترین است، لزوماً با آنچه برای سازمان بهترین است، در تضاد نیست.
سازمان های انسان محور شش ویژگی کلیدی دارند:
- در طراحی ارزش پیشنهادی به کارکنان (EVP) به احساساتی که آنها تجربه خواهند کرد نیز توجه می نمایند.
- یک رویکرد پیشگیرانه نسبت به سلامتی کارکنان دارند و تمایل دارند سلامتی بخشی از کار روزمره آنها شود.
- یک استراتژی مشخص برای استفاده از افراد متفاوت (از نظر پتانسیل، تخصص، تجربه و دیدگاه)، برابری و شمولیت در سراسر سازمان دارند.
- رهبرانی دارند که از خود اصالت، همدلی و انعطافپذیری نشان میدهند.
- یک محیط کار انسانمحور دارند که آزادی عمل، توانمند سازی و امکان ارتباط را برای تمام کارکنان (چه حضوری، دور کار یا ترکیبی از هر دو) فراهم میکنند.
- به کمک هوش مصنوعی، فرصتهایی برای به حداکثر رساندن پتانسیل افراد ایجاد میکنند.
مقایسه رویکرد سنتی سازمان ها با این رویکرد، می تواند ایده های خوبی برای بهبود در اختیار مدیران منابع انسانی قرار دهد.
تمایل دارید در خود ارزیابی که به این منظور طراحی شده شرکت نمایید؟ با ما در تماس باشید:
مشتریان