انواع گزارش های DiSC
1. گزارش اصلی - این گزارش سرفصل های زیر را شامل می شود:
- معرفی دقیق نقاط قوت رفتاری
- نمودار سیستم رفتاری
- تشریح خصایص رفتاری با توجه به الگوی رفتاری فرد
- عوامل انگیزشی
- محیط مورد علاقه
- مواردی که از آن اجتناب می کند
- استراتژی های افزایش اثربخشی
- عوامل ضد انگیزش
- رفتار در شرایط تعارض و تنش
- پیوستار تمایلات رفتاری
- کار برگ بهبود عملکرد
2. گزارش های تکمیلی - این گزارش ها بسته به نیاز سازمان یا فرد و به منظور ارائه اطلاعات تکمیلی و دقیق در حوزه های ارتباطات، مدیریت، بهبود محیط کار و حتی فروش موفق ارائه می شوند:
گزارش تکمیلی 1. استراتژی های لازم برای ایجاد رابطه ای موثر و مثبت: این گزارش نشان می دهد که چگونه می توان رابطه ای موثر و مستحکم و بر اساس اعتماد و احترام متقابل با جواب دهنده تست بر قرار کرد:
- چگونه جوی مثبت برای رشد و تعالی فرد ایجاد کنیم
- روش برقراری ارتباط با فرد مورد نظر چگونه است
- چگونه از او تعریف و تمجید نماییم
- چگونه چگونه به او بازخور ارائه دهیم و اختلاف نظر با او را به حداقل برسانیم
- در شرایط تعارض چگونه با او برخورد نمایید
- استراتژی های لازم برای اینکه فرد بتواند مسائل و مشکلات را بهتر حل کدام اند
- استراتژی های لازم برای اینکه فرد بتواند به درستی تصمیم گیری نماید کدام اند
- کاربرگ استراتژی های برقراری ارتباط مثبت و موثر
گزارش تکمیلی 2. ارتباط با دیگران و برداشت از محیط کار: این گزارش نشان می دهد که نحوه تعامل جواب دهنده تست با دیگران چگونه است و برداشت او از محیط پیرامونش چیست:
- با دیگران چگونه ارتباط برقرار می کند
- سبک تصمیم گیری او در محیط کار چیست
- مشکلات و مسائل را چگونه حل می کند
- مهارت مدیریت زمان او در چه سطحی قرار دارد
- ظرفیت احساسی و عکس العمل های او در شرایط محیطی چگونه خواهد بود و چگونه بر استرس غلبه می کند
گزارش تکمیلی 3. استراتژی های لازم برای مدیریت اثر بخش فرد: این گزارش مشخص می کند که برای مدیریت موثر جواب دهنده تست چه راهکارها و اقداماتی باید انجام گیرد:
- تمایل دارد چگونه با او ارتباط برقرار شود
- چه اقدامات و واکنش هایی می تواند اثر مثبتی بر نیروی محرکه، انگیزه و اشتیاق او داشته باشد
- از چه روش هایی می توان برای هدایت، رشد و مشاوره دادن به او استفاده کرد و او را در حل مسائل یاری داد
- از چه روش هایی می توان مشکلات عملکردی او را اصلاح نمود
- چگونه باید به او مسؤلیت واگذار کرد
گزارش تکمیلی 4. روش و سبک مدیریتی فرد: این گزارش سبک مدیریتی جواب دهنده تست را مورد تجزیه و تحلیل قرار می دهد و نشان می دهد که اگر پست مدیریتی به او واگذار شود چگونه عمل خواهد کرد. (نقاط قوت و ضعف مدیریتی):
- اگر او در مسند قدرت و اختیار سازمانی قرار گیرد با توجه به سبک رفتاری که دارد چه تمایلات و رفتارهایی خواهد داشت
- روش ارتباطی و مهارت واگذاری مسؤلیت او چگونه خواهد بود
- چگونه زیر دستان خود را هدایت و رهبری می کند
- چگونه زیر دستان خود را رشد و توسعه می دهد
- چگونه مسائل و مشکلات زیر دستان خود را حل می نماید
- چگونه در دیگران انگیزه ایجاد می کند
- چگونه زمان را مدیریت می کند
- چگونه تصمیم می گیرد
گزارش تکمیلی 5. استراتژی های مدیریت فروش: چنانچه جواب دهنده تست از اعضای تیم فروش باشد، در این گزارش استراتژی های مدیریت او در تیم فروش ارائه می شود:
- توسعه و رشد فرد در تیم فروش
- انگیزه دادن به او در تیم فروش
- سپاسگزای و قدردانی از او در تیم فروش
- مربی گری و مشاوره دادن برای او در تیم فروش
- ارتباط و تعامل با او در تیم فروش
- حل مسائل و مشکلات او درحوزه فروش
- تفویض اختیار و واگذاری مسؤلیت به او در تیم فروش
- تصمیم گیری او در تیم فروش
- کاربرگ استراتژی های مدیریت فروش
گزارش تکمیلی 6. روش فروشندگی: این گزارش نشان می دهد که جواب دهنده تست در هر یک از مراحل هفت گانه فرآیند فروش چگونه رفتار خواهد کرد:
- مرحله برنامه ریزی فروش
- برقراری تماس های تلفنی اولیه
- پرسش گری از مشتریان
- ارائه و معرفی محصولات و خدمات
- پاسخگویی به نیازها و نگرانی های مشتریان
- خدمت رسانی به مشتری
- جلب نظر و تعهد مشتریان و بستن فروش
مشتریان